Ajuntament de Reus
br

09 de Gener 2017

Consolidació del model de la campanya «Reus un Nadal de somni»

Aquest diumenge ha finalitzat la campanya “Reus, un Nadal de somni”, iniciativa de promoció de la ciutat, la cultura, el comerç, el turisme i la restauració, i que ha estat vigent entre el 25 de novembre i el 8 de gener. Els indicadors analitzats des de l’Agència Reus Promoció en col·laboració amb les entitats comercials de Reus confirmen la bona acollida per part de la ciutadania i visitants i la utilitat de la campanya com a eina de dinamització comercial i de promoció de ciutat.

La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, juntament amb els representants de les entitats comercials de Reus han fet un balanç positiu de la campanya aquest dilluns, un cop analitzats tots els indicadors. Juntament amb la regidora han intervingut a l'acte de valoració de la campanya el representant dels Mercats i els Marxants de Reus, Ildefons Vidal; el president de la Unió de Botiguers de Reus, Àlfred Pitarch; el representant de la Cambra de Comerç de Reus, Josep Baiges i la gerent de La Fira Centre Comercial, Mayte Forjan.

Els principals indicadors objectius que s’han analitzat per valorar la campanya són els següents:

Aparcaments
La xifra d’usuaris als aparcaments municipals ha crescut durant la campanya de Nadal, amb un total de 157.809 vehicles (5.091 vehicles/dia), xifra que suposa un increment del 1,96 % en relació al mes de desembre de 2015.

Els aparcaments que han augmentat en ocupació durant el mes de desembre han estat Les Oques (+7,35 %), Llibertat (+ 0,23 %), Pastoreta (+7,22 %), Carrilet (+11,30 %) i La Fira CC (+ 0,50 %).

Vianants
Les dades del trànsit de vianants s’han pogut extreure de l’explotació de la informació del servei Reus Wifi, que indica el nombre de persones que circulen davant dels 15 punts wifi distribuïts per la ciutat. A hores d’ara, es disposa de les dades entre el 15 i el 31 de desembre. S’analitzen dos dels punts wifi més cèntrics, a la plaça Mercadal i a la plaça Prim cantonada carrer Llovera. Fent l’extrapolació del fet que el 60% dels vianants tenen el wifi obert, més de 60.000 persones van passejar per davant d’aquests punts durant aquests 15 dies del mes de desembre.

Pista de gel i tobogan gegant
Fins al dia 8 de gener un total de 20.870 persones han passat per la pista de gel i el tobogan gegant instal·lats a la plaça de la Llibertat aquesta campanya de Nadal, suposant un increment del 17,5% respecte al 2015. En aquesta xifra s’inclouen els més de 2.500 infants de les escoles i altres centres educatius i de lleure de Reus han pogut patinar gratuïtament, gràcies a l’acord a què es va arribar amb l’empresa promotora.

Firaires
Uns 60.000 nens i nenes han pujat en alguna de les set atraccions muntades entre el 3 de desembre i el 3 de gener, cosa que representa un increment del 100 % respecte l’any passat. Aproximadament uns 11.000 dels usuaris han gaudit de les atraccions amb els vals 2x1 que oferien els comerciants de la Unió de Botiguers i que també es van distribuir a les escoles de Reus.

D’altra banda, i en col·laboració amb la Regidoria de Benestar Social, s’han distribuït un total de 1000 tiquets de les atraccions de fira de la plaça Llibertat adreçats a infants en risc d’exclusió social o en situació de vulnerabilitat social.

Xarxes socials
L’activitat a Internet, a les xarxes socials i a l’app de promoció de ciutat ha incrementat significativament. L’app Reus City ha tingut prop de 9.573 usuaris i 42.078 pàgines vistes, el que representa un increment molt significatiu respecte dels usuaris i pàgines vistes l’any passat (1.600 usuaris i 15.000 pàgines vistes).

Els perfils de Reus Promoció a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram han incrementat els seus seguidors i ja superen els 10.600. També ha crescut l’activitat a les xarxes (publicacions, opinions, m’agrada, interaccions, consultes, retuits…): a Facebook hi ha hagut 4.067 interaccions, les piulades a Twitter han aconseguit vora 32.000 impressions (les vegades que s’han vist les piulades) i les imatges penjades a Instagram han generat 952 interaccions (comentaris i m’agrada). En relació als continguts, destaca especialment els vídeos promocionals que es van gravar amb una càmera gopro per donar a conèixer les activitats de la campanya «Reus, un nadal de Somni», que han vist més de 35.000 persones.

Enquesta de valoració de la campanya
Les enquestes es realitzen a l’oficina de turisme del Gaudí Centre, al punt d’informació de l’Agència Reus Promoció, i de forma itinerant pel centre de la ciutat. Els resultats d’aquestes enquestes permeten conèixer millor el perfil dels visitants de la ciutat i els seus hàbits durant aquests dies. S’han realitzat un total de 1.015 enquestes, realitzades entre el 9 de desembre i el 5 de gener.

Més de la meitat de les persones que visiten la ciutat durant la campanya de Nadal asseguren que el motiu principal de la seva visita és la ciutat. És un dels resultats de l’enquesta que l’agència Reus Promoció ha dut a terme durant la campanya. Els resultats constaten l’èxit de les polítiques municipals de projecció integral de la ciutat des dels àmbits cultural, comercial i turístic. El 55% dels enquestats diu que el principal motiu de la seva estada a Reus és la visita a la ciutat, el 33% diu que ve a comprar, i el 12% per dinar o sopar a la ciutat.

Procedència
El 38,6% dels enquestats són de fora de la ciutat. Del total dels visitants, un 20,2% procedeix del Camp de Tarragona, Priorat i Terres de l’Ebre, un 9,9% de Barcelona i província, i el 4% resta de Catalunya. Un 2,9% són visitants espanyols i un 1,8% són ciutadans estrangers.

  • Reus: 61,4 %
  • Camp de Tarragona: 18,4% 
  • Priorat i Terres de l’Ebre: 1,8%
  • Barcelona i província: 9,9%
  • Resta de Catalunya: 4 %
  • Espanya: 2,9 %
  • Estrangers: 1,8%

Edat
Gairebé el 50% dels enquestats són persones d’entre 26 i 45 anys, i un 25 % són persones de 46 a 64 anys. La gran majoria dels enquestats correspon a una franja d’edat mitjana.

  • De 18 a 25: 16,3 %
  • De 26 a 45: 43,9 %
  • De 46 a 64: 25%
  • Més de 65: 14,9 %

Amb qui ve?
Les respostes constaten l’atractiu que té la ciutat per al turisme familiar. Quasi la meitat dels enquestats respon que ve en família (43,2%), seguit dels que venen en parella (26,9%), amb amics (16,5%) o sols (13,5%).

  • En família: 43,2 %
  • En parella: 26,9 %
  • Amb amics: 16,5 %
  • Sol: 13,5 %

Motiu principal de la visita
Més de la meitat dels enquestats diu que el seu principal motiu de visita és la visita a la ciutat (55,3%), el 32% ve a comprar i el 12,7% ve per dinar o sopar a la ciutat. Aquesta dada reflecteix el posicionament que la ciutat està consolidant com a opció de visita, lleure i compres.

  • Visita de la ciutat: 55,3 %
  • Compres: 32 %
  • Gastronomia: 12,7 %

Temps estada a Reus
El 43,3 % de les persones enquestades té previst estar entre 1 i 2 hores a la ciutat, el 27 % més de 4 hores i el 29,7 % de 2 a 4 hores

  • Més de 4 hores: 27 %
  • De 2 a 4 hores: 29,7 %
  • D’1 a 2 hores: 43,3 %

El que més agrada de la campanya
El més valorat fins ara és l’enllumenat dels carrers (27,7%), seguit de Mercat de Nadal (23%), l’animació carrer (18%), la pista de gel (18,4 %), el tobogan (7%) i el Gastronadal (5,8%)

  • Mercat de Nadal: 18,4% 
  • Activitats animació al carrer: 18%
  • Enllumenat: 27,7%
  • Pista de gel: 18,4%
  • Tobogan: 7 %
  • Gastronadal: 5,8%

Nivell de despesa
Gairebé un 76 % dels visitants calculen que realitzen una despesa de 10 a 60 €, 14,4% de 60 a 100 € i un 9,7% gasta més de 100 €

  • De 10 a 30 44,3%
  • De 30 a 60 € 31,6 %
  • De 60 a 100 € 14,4 %
  • Més de 100 € 9,7 %

Altres aspectes destacats de la campanya
Col·laboració publico-privada
La campanya ha estat possible gràcies a la implicació de les empreses patrocinadores: In-usual, Virginas, Teixidó Òptiques, Vermut Miró i Finques Vernet i Navarro. Alhora que s’ha consensuat i ha tingut la participació de les entitats comercials: Mercat Central i Mercat del Carrilet (14.000 euros en vals de compra, lots, xecs i regals), la Unió de Botiguers de Reus (photocall), el Tomb (tartana), el passeig comercial El Pallol (tallers infantils, autòmats, tió solidari...) i la Fira Centre Comercial (enllumenat i activitats de dinamització a l’interior del centre).

A més, Reus Wifi s’ha unit a la campanya i ha ofert 30 minuts de navegació gratuïta per la xarxa sense validació de tiquet.

Enllumenat de Nadal
Enguany, tots els motius decoratius instal·lats als carrers són de tecnologia led, de llum blanca i de tres dissenys segons la tipologia i les mides de cada carrer participant («cortines», «catifes» i «cercles»). A la plaça Prim, el Mercadal i la plaça de la Llibertat, també s’han instal·lat motius inspirats en l’arc catenari de l’arquitectura de Gaudí. També s’ha instal·lat per primera vegada un arbre de disseny més contemporani a la plaça del Mercadal, realitzat amb esferes de llum blanca.

Gastronadal
Per primera vegada s’ha organitzat durant la campanya de Nadal aquest esdeveniment, que va obrir al públic a la plaça del Mercadal del dia 27 de desembre fins al 4 de gener. Hi han participat 11 establiments amb una oferta de degustació de diferents especialitats gastronòmiques (tapes, llesques, creps, japonès, mexicà, cuina catalana...). Aquesta acció ha reforçat l’oferta de restauració de la ciutat i potencia la imatge gastronòmica de Reus en un període de gran afluència de públic.

Organitza:

Amb el suport:

Generalitat de Catalunya Departament de Cultura
Diputació de Tarragona

Mecenes de la Capital:

Patrocinadors:

Amics de la capital:

Mitjans patrocinadors:

Mitjans col·laboradors:


C/Sant Joan, 27 - Reus

977 010 200

[email protected]